-->

كلمات أغنية انا بعشقك يا مصر مع الفيديو- عمرو دياب

من كلمات تركي أل الشيخ، وألحان روزام،وتوزيع خالد عز.طرح عمرو دياب أغنيته الوطنيه.انا بعشقك يا مصر ( ٢٠١٩ ).

انا بعشقك يا مصر

انا بعشقك يا مصر
وفداكي فداكي العمر
انا بعشقك يا مصر
وفداكي فداكي العمر
منصورة وحرة يا بلادي
يا أرضي ويا أرض أجدادي
منصورة وحرة يا بلادي
يا أرضي ويا أرض أجدادي
يا مصر حبيبتي يا مصر




يا مصر المنى فداكي أنا
يا مصر المنى فداكي أنا
وبنهتف باسمك وننادي
يا مصر عظيمة يا بلادي
يا بلادي يا بلادي
يا مصر المنى فداكي أنا
يا مصر المنى فداكي أنا
وبنهتف باسمك وننادي
يا مصر عظيمة يا بلادي
يا بلادي يا بلادي
ده انتي ولا زيك في الدنيا
ده انتي ولا زيك في الدنيا
يا حبيبتي يا مصر اه
يا حبيبتي يا مصر اه
ده انتي ولا زيك في الدنيا
ده انتي ولا زيك في الدنيا
يا حبيبتي يا مصر اه
يا حبيبتي يا مصر اه




بنحبك ونحب ترابك
ونموت يا مصر ونحيا بك
بنحبك ونحب ترابك
ونموت يا مصر ونحيا بك
يا مصر حبيبتي يا مصر
يا مصر حبيبتي يا مصر

بما أنك هنا ما رأيك أن تقرأ وتشاهد

كلمات اغنية عايز أعمل زيك عمرو دياب